Egyéb

DIY – Horgolt mosogatószivacs

Majdnem egy évvel ezelőtt kísérleteztem már szivacs horgolással, akkor kender zsineggel próbálkoztam. A kezeletlen kender nagyon jól hangzott, mint alapanyag viszont súrolás közben azonnal “nemezelődött” és összeállt egy sík felületté. Persze nem próbáltam az összes kender zsinórt lehet, hogy van erre alkalmas anyag. Viszont  parkoló pályára tettem a témát egy időre és elhasználtuk itthon a maradék műanyagokat és takarításhoz használtam (amit amúgy is szoktam) a törlő kendőinket.

Na de elfogytak a szivacsok és mivel akad itthon néhány kg (🙈) fonal, ezért újra kezdtem a kísérletezgetést. Az első prototípus pamut-akril fonalból készült. Jó jó de nem az igazi, mert a fonal szerkezete miatt puha maradt a végeredmény.  Így következett a pamut és len fonal amiket összefogva horgoltam. A len fonal szorosan horgolva nagyon erős struktúrát ad a szivacsnak.

Untitled design (11).jpg

Tipp: nézd meg milyen fonalaid vannak otthon, legyen minél vékonyabb vagy variáld a vastagabbat vékonyabbal, hogy érzésre erős felületeted legyen. A tű mérete legyen kisebb az ajánlottnál és próbálj szorosan, feszesen horgolni.

Nézzük az anyag szükségleteket:

Vékony pamut fonal (nálam Fibra Natura Cotton True Sport)

Len fonal (nálam Lana Gatto Fresh)

Horgoló tű 3,5

Lássuk a minta leírást:

Lsz: láncszem

Erp: egyráhajtásos pálca

A két vékony fonallal egyszerre dolgozunk azokat összefogva.

Kezdés:

Első sor: 24 láncszemmel kezdünk, két láncszemet magasítunk és visszafelé 24 egyráhajtásos pálcát horgolunk. Oda vissza fogunk haladni nem körbe.

Untitled design (6)

Második sor: ez lesz a hátulja, 2 lsz magasítás és ugyanebbe a pálcába egy erp-t horgolunk. Ezután egy relief pálca következik. (Ne ijedj meg tőle ha még nem csináltál ilyet.)

//Relief pálca horgolása: úgy horgoljuk, mint a sima egyráhajtásos pálcát de nem a pálca tetejébe öltjük hanem a testébe. Így kiemeljük ezt a pálca sort a többi közül így elérjük a 3D-s hatást. Arra figyelj, hogy a relief pálcáid mindig a munkád színén domborodjanak. //

Untitled design (7).jpg

Folytatjuk a sort [2 erp 1 relief] pálcával a szélén 1 erp lesz és fordítunk.

Harmadik sor: megint a színén horgolunk, 2 lsz magasítás [1 relief 2 erp] a végén 1 erp.

[ Oda vissza horgoljuk ezt a mintát úgy, hogy figyelünk, hogy a relief pálcákat mindig a színén horgoljuk. Ez biztosítja, hogy egy erős dörzsis felületet hozunk létre.]

Untitled design (5).jpg

Összesen 24 sort horgolunk. Igény szerint körbe horgolhatod sima pálcákkal az egészet körben de ez inkább esztétikum, mint praktikum.

Untitled design (9).jpg

A következő lépés, hogy felhajtod az egyik alját (4 teljes sort) és a két szélén összeöltöd, mintha egy kis zsebe lenne. Ebbe bele tudod hajtani a másik végét és így kapjuk meg a szivacs formát. Széthajtogatva, felakasztva gyorsabban ki tud száradni.  Utolsó lépésként dolgozd el a maradék kilógó szálakat.

Untitled design (10).jpg

Túlzottan ételmaradékos edényeken nincs tesztelve nem tudom mennyire ragad bele trutyi. Kád és mosdó sikálásra alkalmas, ez tesztelve 😊. Mosógépben mosóhálóban magas hőfokon is mosható. Az élettartamát egyértelműen nem lehet meghatározni ez természetesen függ, hogy mivel mosogatsz, takarítasz és mennyire erősen használod.

Ha nehezen igazodsz ki a minta leírásomban segítséget jelenthet ha rákeresel a gofri/waffle mintákra. Szabadon próbálgasd, kísérletezz vele és ha kérdésed marad tedd fel bátran a Helga’s Eco Design oldalamon vagy emailben (helgasecodesign@gmail.com) is elértek. Amennyiben megosztjátok a mintámat, leírást kérlek jelöld meg forrásként az oldalamat, blogomat. Köszönöm ha megtisztelsz ezzel mivel a minta és design saját tervezésem.

Ha szeretnétek arctisztító korongokat horgolni magatoknak itt találtok hozzá segítséget egy korábbi posztomban 👉 https://helgasecodesign.wordpress.com/2018/09/28/arctisztito-korong-horgolasi-utmutato/

Mosdókesztyű horgoláshoz pedig itt 👉 https://helgasecodesign.wordpress.com/2018/10/31/horgolj-velunk-karacsonyra-velem-is/

Alkossatok. Szeressétek. Használjátok. ❤

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s